Alim2 Kucing

Baru-baru ini aku terdengar adik aku marah2 pada kucing di rumah ini. Walaupun adik aku ni garang tapi dia jarang sekali marah kucing. Abahyang selalu marah sebab diorang makan memilih. Bila aku tanya kenapa, adik aku kata kucing aku hampir2 makan ikan pelaga belaan ayah aku.


Maka benarlah simpulan bahasa orang melayu, alim2 kucing yang membawa maksud di depan baik, di belakang jahat. Selalunya di depan kamu kucing2 ini cuma bermain2 sahaja dengan ikan2 pelaga tu. Rupa2nya dalam diam ada hati nak makan ikan tu, bukan besar pun, besar sikit saja dari ikan bilis.

Dalam 2 hari tu, 2-3 kali juga kucing2 ni berjaya keluarkan ikan tu dari akuarium dan dah masuk mulut pun. Tapi adik2 aku ni cekik kucing2 ni sampai diorang keluarkan balik ikan tu. Kesian aku twngok ikan tu, dah koyak2 ekor dia.

Komen:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi membaca dan meninggalkan komen :)

/
Blogger Widgets

Terima kasih sudi singgah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© 2009 | My Mini Self | Por *Templates para VOCÊ*