Jaga booth pun kena bersabar

15-16 Disember yang lepas aku menghulurkan bantuan kepada Curtin University dalam satu pameran pendidikan khususnya buat lepasan SPM. Kerjanya tak kurang seperti promoter. Mengedarkan helaian berisi maklumat pengajian di tempat aku belajar tu. Macam2 jenis ragam ibu bapa dan bakal pelajar yang aku jumpa.

Paling common sekali,
Ibu bapa: Where is the location?
Me: Miri, Sarawak
Ibu bapa: *Terbeliak mata* owh, nevernind lah.
Obviously, bila mention saja Sarawak, most people akan ignore terus kami ini. Aduh, Miri ni bandaraya juga. Apa yang ditakutkan aku pun tak tahu lah.

Masa second day tu, orang pertama yang aku jumpa, aku target nak prmote engineering lah kat dia sebab nampak gagah perkasa gaya2 bakal jurutera lah kan. Tapi,
The boy: Kak, sini ada dancing course tak?
Me: Owh, nak jadi choreographer ye, sini xde2.
The boy: Thank you
Don't judge them by the physical. Sekarang lelaki lagi lah minat kulinari, fashion design, dancing ni semua dan tak salah pun diorang nak ke bidang tu bagi aku. Aku dalam hati macam nak suggest dia pergi Limkokwing sana, tapi aku tak boleh lah nak mention institusi lain semasa bertugas.

Komen:

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi membaca dan meninggalkan komen :)

/
Blogger Widgets

Terima kasih sudi singgah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© 2009 | My Mini Self | Por *Templates para VOCÊ*