Keredhaan Allah yang dicari




Saya dibesarkan dan dimasukkan ke sekolah. Di sekolah, saya dididik untuk belajar bersungguh-sungguh untuk lulus ujian. Sehingga ke universiti, saya masih lagi mengejar kejayaan untuk lulus ujian untuk menggembirakan hati ibu dan bapa. Ada satu benda yang saya kadang-kadang lupa, iaitu untuk mendapatkan keredhaan Allah.

Tersentuh dengan catatan terakhir Ahmad Ammar, "Perlu ada keredhaan Allah dalam amalan kalian. Sekiranya Allah redha sedangkan seluruh dunia berpaling daripadamu, maka itu tidak penting. Jika Dia telah menerima amalanmu sedangkan seluruh makhluk menolak maka ia tidak memberi apa-apa kesan pun... Kerana itu lah sepatutnya hanya redha Allah semata-mata yang menjadi tujuan utama di dalam khidmat dakwah ini."

Memang guru-guru pernah cakap, setiap pagi sebelum masuk kelas, niatkan di hati belajar kerana Allah tapi sejauh mana saya faham dan hayati masa saya sekolah? Wallahualam.

5 Komen:

Farah Waheda Wahid berkata...

setuju tu, dalam apa yang kita lakukan keredhaan Allah itulah yang sepatutnya kita letakkan sebagai priority kannn??? salam Jumaat!!!

hajar berkata...

mmg kita selalu terlupa tentang perkara yg perlu diutamakan termasuk saya....

sYiRa LoKMaN berkata...

agree :) hehee

Wan Maruzen Wan Husain berkata...

Salam Jummaat...

wafacw berkata...

MasyaAllah... sungguh bermakna entri ini... :) Seronok membacanya... kadang-kadang memang perlu sesuatu yang mengingatkan kita di kala terlalu ghairah dengan perkara-perkara lain atau kusut dengan pelbagai masalah :D.. Wish you a nice weekend... lama jugak tak singgah di sini lepas baru berkenalan hari tu :D

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi membaca dan meninggalkan komen :)

/
Blogger Widgets

Terima kasih sudi singgah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© 2009 | My Mini Self | Por *Templates para VOCÊ*