Merindui Ramadhan




Saya amat merindui bulan Ramadhan, especially solat taraweeh. Sebab last yang saya betul-betul buat solat taraweeh ni adalah pada zaman persekolahan, itu pun kuat lari-lari jugak. Hee jangan cakap dengan warden saya.

Bila masuk universiti, tipu lah kalau saya kata saya tak ada culture shock. Ada juga. Solat taraweeh pun tak nak buat. Hehe. Atas alasan surau terdekat tak ada. Bayangkan lah, tak pernah saya dengar bunyi azan berkumandang di area Senadin. Kecuali waktu Subuh, kadang-kadang boleh dengar dari masjid atau surau dari area lain.

Maka pada hari ini, saya ingin sangat bertemu dengan bulan Ramadhan buat kesekian kalinya untuk menebus kembali peluang yang telah saya bazirkan begitu saja sebelum ini. In shaa Allah, panjang umur dapat bertemu Ramadhan lagi.

p/s: Rindu bulan Ramadhan atau insan bernama Ramadhan? -.-

5 Komen:

Naniey Jemiey berkata...

sabar yaaa..tak alam dah ramdhan nak datang ziarah kita lagi..hehe

msredcheesecake berkata...

masa muda ni lah nak taraweh, qiyam 10 mlm terakhir.. bila dah kawen susah sket.. siang langsung tak pat rehat, nak bangun qiyam pun penat je... rugi masa muda2 dulu akk malas buat...

sYiRa LoKMaN berkata...

moga bertemu lagi dgn ramadhan :)

Sis Vee berkata...

mudah2an dipanjangkan umur utk bertemu ramadhan lagi ... insha Allah .

Gee Lion berkata...

You make me sad.. Ramadhan saya pun ada yg terbazir.. ):

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi membaca dan meninggalkan komen :)

/
Blogger Widgets

Terima kasih sudi singgah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© 2009 | My Mini Self | Por *Templates para VOCÊ*